برگزاری سمینار آموزشی کارت خرید سپه و معرفی سامانه جامع اعتباری آوا

ooshan1
عضو هیأت مدیره بانک در سمینار آموزشی کارت خرید سپه اظهارداشت: کارت خرید سپه، خدمتی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی است.سمینار آموزشی کارت خرید سپه ، در سه بخش کلی افتتاحیه، معرفی سامانه جامع اعتباری آوا و مسائل اعتباری و وصول مطالبات در محل اوشان و با مشارکت ادارات کل اموزش و تشکیلات و روشها برگزار شد که در ابتدای این دوره ، مصطفی پرتوافکنان عضو هیأت مدیره بانک در خصوص تلاش بانک سپه برای مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به واحدهای تولیدی سخن گفت و خدمات جدید بانک سپه از جمله کارت خرید سپه را در همین راستا برشمرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، نقش بانکها را در مسیر هدایت اقتصاد و کمک به بهبود معیشت مردم موثر برشمرد و گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث توجه به حوزه های اقتصادی و بهبود معیشت مردم و حل مشکلات آنها و نیز تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، بانکها باید به ایفای جدی تر نقش خود در حوزه اقتصاد بپردازد.
پرتوافکنان با تأکید بر لزوم تلاش برای خروج واحدهای تولیدی از رکود و با بیان اینکه عمده هدفگذاریها کمک به تأمین مالی واحدهای تولیدی بزرگ بوده ، توجه به واحدهای متوسط و کوچک را ضروری برشمرد.
وی با اشاره به رابطه بین عرضه و تقاضا گفت: عمده منابع با گرایش به سمت تسهیلات کلان عملا قسمت عرضه را مورد توجه قرار داده ، در حالی که اقتصاددانان در دو سال اخیر خواستار توجه به سمت تقاضا بوده اند.
عضو هیأت مدیره بانک با بیان اینکه وقتی رکود ایجاد می شود توان مردم آنقدر نیست که تولیدات داخلی را خریداری کنند ، به تبیین اقدامات صورت گرفته برای ارتقای توان خرید مردم اشاره کرد و گفت: نمونه بارز این مسأله تسهیلات اختصاص داده شده به خرید خودرو بود. براین اساس سعی شد تا ۸۰ درصد مبلغ خرید خود رو اعتبار داده شد.وی افزود: بر این اساس، با تأمین اعتبار به نفع تقاضا، قدرت خرید مصرف کننده افزایش یافته و با انجام خریدها، خودروسازها که در بحران و رکود به سر می بردند. محصولات خود را بفروش رساندند همین سیاست بنا بود تا در مورد کالاهای مصرفی و واسطه ای اجرا شود.
پرتوافکنان این طرح را مرتبط با تقویت بخش تقاضا و خرید و فروش مبتنی بر نسیه دانست و گفت: ماهیت این طرح به صورت اعتباری بوده و بانک به پشتوانه اعتباری خود، آن را تضمین می کند.
عضو هیأت مدیره بانک با تأکید بر لزوم جلب اعتماد مردم گفت: ارائه اینگونه خدمات می تواند بانک را در بازار رقابت و پرتلاطم کنونی حفظ کند.
وی با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکتهای متوسط و کوچک از طریق سرمایه در گردش و…، اظهارداشت: باید بخشی از منابع را به این شرکتها اختصاص داد تا بتوان آنها را به عرصه فعالیت و عرضه محصولات برگرداند.
پس از سخنان عضو محترم هیات مدیره بانک سپه،جناب آقای دکتر کشاورزیان مدیریت اداره کل تشکیلات و روشهای بانک سپه نسبت به ایراد سخنرانی و تبیین اهداف بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و روند بررسی ، کارشناسی و اجرای پروژه کارت خرید سپه اقدام نمودند.در ادامه برنامه های سمینار می توان به معرفی سامانه جامع اعتباری آوا و اهداف کلان ای سامانه و همچنین ارائه ویژگی های فنی و فرایندی و همچنین ارتباط سامانه با سامانه های بانک اشاره نمود که توسط کارشناسان اداره تشکیلات و روشها و اداره کل فناوری اطلاعات بانک سپه و مدیریت عامل شرکت آوا نگار پایا ارائه گردید.در پایان این سمینار مسائل اعتباری،اقتصاد مقاومتی و وصول مطالبات توسط مدیران و کارشناسان بانک مورد بررسی و اظهار نظر قرارگرفت.